Sehari di Dubai Kota Expatrate

Sehari di Dubai kota expatrate
menemukan aku sorang ikhwan

yang membawa bersarapan roti prata dan teh tarik
meronda bandar maya Dubai Internet City
mengenalkan aku dengan Jebel Ali
(bakal ku buka office di sini)
membawaku ke burj el-arab(i)

sehari di Dubai kota expatrate
menemukan aku seorang ikhwan

membawa ku bersantai di pantai Jumeirah
ada pantai india katanya
dan ada pantai untuk expatrate
tapi yang nyata
pantai di bumi arab ini
pantai di kota expatrate ini
sama seperti pantai-pantai yang lain
sama seperti pantai di phuket
sama seperti pantai di pangkor
sama seperti pantai di kunashiri
sama seperti pantai di iskhandariah
sama seperti pantai di keinotatsubara
sama seperti pantai di ujung kulon

ada dugong putih bersantai
ada dugong merah bersantai
ada dugong sawo matang bersantai

aku tak nampak dugong dari malizi

sehari di Dubai kota expatrate
menemukan aku seorang ikhwan
kerinduan petai dan jering......


Hasza
Cyberjaya, 11122001

Comments

Popular posts from this blog

Buat Sahabat

Bila Senja Berlabuh (i)

Wajah Tua Di Kaki Langit